понеделник, 27 април 2009 г.

Меглена Кунева: Ефективното членство на България

Имам три цели за тези избори. Първата цел е хората да знаят повече за това, какво могат да очакват от членството и как да го постигнат. Мисля, че знам пътя и искам да го обсъдя с всички. Другата задача е да отидем и да гласуваме, да направим така, че повече хора да са убедени, че от техния глас зависи кой ще отиде в Европейския парламент и какви ще бъдат темите там – икономиката, външната политика, правата на пациентите, разширяването, образованието...Много се радвам, че листата на НДСВ е съставена така, че с моите колеги мога да обсъдя всяка от тези важни за Европа и за България теми и да направим от това политика.
Всяко покачване от предвидените засега 27% хора, които са заявили, че ще гласуват на европейските избори в България, ще бъде победа за всички нас. И разбира се, ще направим така, че да имаме добър диалог с всеки, който иска да работи за европейска България.
Отсега заявявам, че съм отворена за диалог с всеки, че ще направим кампания, в която всеки от нас ще се съгласи да отиде да говори с хора с различни политически виждания. Защото това е нормално. Ние не се противопоставяме един на друг на тези избори, ние всички работим, за да качествени европейски депутати от България. Това е програмата в три точки.
Аз всъщност обичам да се явявам на избори. Аз съм била винаги директно избирана и за мен това е много важен знак на доверие. Бях избрана за комисар в Европейския парламент. Струва ми се, че е повече от нормално да покажа този жест на уважение към Европейския парламент и да участвам в тези избори. Надявам се, че с моето участие това, което се случва в България, ще бъде широко отразявано. Знаете, че не всеки комисар решава да се яви на избори. Предложението дойде от България. Благодаря на всички, които ме подкрепиха и издигнаха моята кандидатура. Аз не мога да кажа „не” на хората. Оттам нататък трябваше да се извърви един дълъг път, което означава разрешение от страна на председателя на Европейската комисия, което той даде. Това впрочем е подкрепа за изборите в България, за интереса, който се надявам да успеем да предизвикаме в България с темата европейски избори. Ние сме нов член на ЕС, изборите, които ще направим, са първите нормални парламентарни избори. Хората, които виждате, ще представят България през следващите пет години. Тези 17 депутати ще бъдат избрани, независимо какво е нивото на участие в изборите. Нека да бъде нашето желание, нека да кажем как виждаме нещата и какво искаме.
Мисля, че политиката е преди всичко местна. За да знаем какво искаме от този голям Европейски съюз, трябва да знаем повече за него и да формулираме в диалог това, което искаме да направим заедно, като Европа.


Пресцентър на НДСВ
25 април 2009 г.

Няма коментари:

Публикуване на коментар