понеделник, 27 април 2009 г.

Меглена Кунева: Трябва да знаем какво можем да постигнем чрез Европейския парламент

Ако смятаме, че в Европейския парламент ще се реши въпросът за компенсациите от АЕЦ „Козлодуй” – не, не е това мястото. Трябва да знаем какво можем да постигнем чрез и от всяка институция. И тази просветителска част ще бъде много важна за нашата кампания, защото най-лошото би било да имаме очаквания, които не са правилно адресирани. И може би първото нещо, което трябва да почнем да изясняваме, е какво може и какво – не, Европейският парламент. Това каза водачът на листата на НДСВ за членове на Европейския парламент и еврокомисар по защита на потребителите Меглена Кунева днес по време на брифинг с медиите по повод представянето на листата.

На този етап това, което искам да направя, са тези три цели:
– хората да знаят какво може Европейският парламент, какво може страната членка, какво може Съветът, какво може Комисията;
– да има високо участие в изборите;
– и да изпратим хора, от които знаем какво искаме и какво могат да свършат.

Всяка една кампания, аз съм минавала през три, е много полезно упражнения за научаване на много неща, така че и за мен това ще бъде процес на учене, допълни Кунева.

Президентът на ЕК Барозу подкрепя моето участие в кампанията за Европарламента, защото ние всички се притесняваме от тези 27% декларирана избирателна активност в европейските избори от страна на българските граждани. Аз искам този процент да се промени. Да се промени за всички партии, не просто за една и това ще бъде част от моята задача.

Знам, че не съм комисар за България, но съм комисар от България и наградите, които често са споменавани – за Комисар на годината и Европеец на годината, всъщност са отнесени към името „Българския комисар”. Разбира се, когато кандидатства европейски комисар, ще има по-голям интерес и от европейските медии, подчерта Кунева.

Искам да се виждам тези три седмици с всички български европейци и искам да говоря с тях. Аз трябва да знам как от индивидуалните случаи на хората мога да направя политика на европейско ниво. Така че за мен това е много силен мотив. Не искам да бъда кабинетен политик – не съм била и, когато тази година можех да освободя малко време и да идвам всяка седмица в България, го направих, защото чувствах нужда от това, завърши българският комисар по защита на потребителите и водач на евролистата на НДСВ Меглена Кунева.

Пресцентър
25 април 2009 г.

Няма коментари:

Публикуване на коментар