петък, 10 април 2009 г.

НДСВ стартира кампанията „Рационално за кризата”

За НДСВ една от най-важните теми през тази година е финансовата криза. От тази седмица започваме кампания за обсъждане на възможни рационални решения за отделния гражданин, за българския бизнес, както и за правителството на България за справяне с кризисната ситуация. Това каза на брифинг в НДСВ днес министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев при представянето на новата кампания на партията – „Рационално за кризата”.

След многобройните представяния и обсъждания на проекта за икономическа платформа на НДСВ с браншови организации, представители на бизнеса, ангажирани неправителствени организации и широката общественост в цялата страна, сега ви представяме и „Либералния икономически компас” и „Наръчник за кризата, като част от кампанията „Рационално за кризата”, подчерта Николай Василев. В дванадесетте сектора на компаса са изобразени 12 основни икономически показателя, които според нас през тази година трябва да бъдат следени в най-голяма степен. Това са:

1. Икономически растеж
2. Индустриално производство
3. Приходи от международен туризъм
4. Ръст на износа
5. Чуждестранни инвестиции
6. Текуща сметка
7. Инфлация
8. Валутни резерви на БНБ
9. Бюджетен излишък/дефицит
10. Ръст на доходите
11. Безработица
12. Ръст на банковото кредитиране

Срещу всяка от мерките компасът показва три възможни показателя – „добро” (жълто), „средно” (бяло) и „”лошо” (червено). Всеки български гражданин може по всяко време на годината да извади компаса и когато чуе по медиите някой от тези показатели да види според икономическия екип на НДСВ това добра, средна или лоша стойност е. На гърба сме написали „Ако червените стойности са повече от 6, значи икономиката е в голяма криза”, както и „За да постигнем жълтите стойност, направи интелигентен избор”, каза Николай Василев. Компасът представя и 5 призива на НДСВ:

1. Спестявай, не харчи неразумно
2. Подкрепи българските производители – избери родни стоки и услуги
3. Не вземай непосилни банкови кредити
4. Инвестирай в образование и преквалификация
5. Търси нови идеи и вярвай в себе си

Вторият продукт в кампанията е брошура от пет части, която представя в какво се изразява кризата, как се усеща кризата, какво трябва да се прави, какво не трябва да се прави, както и някои положителни ефекти от кризата. Дали сме възможност на всички, които искат, да зададат своите въпроси към икономическия екип на НДСВ по e-mail – antikriza@ndsv.bg, или чрез sms на +359 888 467 247; +359 893 293 302; +359 878 621 443, като всички отговори ще бъдат публикувани на уебсайта на НДСВ – www.ndsv.bg, информира още министър Василев.

Компасът и брошурата ще се разпространяват чрез интернет, на срещите „НДСВ на прицел” в цялата страна, на лекции на икономическия екип в университети, както и чрез структурите, членовете и симпатизантите на НДСВ в страната през цялото време на кампанията.

Пресцентър

Няма коментари:

Публикуване на коментар